Творчість учнів

2020 - 2021 н.р.         
ХІ  Міжнародний  мовно - літературний конкурс  
імені  Тараса Шевченка

ІІ місце 







Навчальний проект "ДО ТАЄМНИЦЬ РІДНОЇ МОВИ"

Зміст
  • 1 Автор навчального проекту   
  • 2 Творча назва
  • 3 Основні питання
  • 4 Стислий опис
  • 5 Кінцевий продукт
  • 6 Навчальні предмети
  • 7 Навчальна тема проекту
  • 8 Клас
  • 9 Навчальні цілі та очікувані результати навчання
  • 10.Діяльність учнів
  • 11 Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
  • 12 Оцінювання знань та вмінь учнів
  • 13 Вхідні знання та навички учнів
  • 14 Приклад продукту проектної діяльності учнів
  • 15 Дидактичні матеріали
  • 16 Методичні матеріали
  • 17 Ресурс                                                                                                                                                    АВТОР НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ ДЕМЧЕНКО ОЛЬГА ВІКТОРІВНА
  • ТВОРЧА НАЗВА "ТАЄМНИЦЯ КРИЛАТОГО СЛОВА" 
  • Основні питання:
    Ключове питання:
    Чи мають слова крила?
    Тематичні питання:
    1. Чому деякі слова називають крилатими?
    2. Як утворюються крилаті вислови?
    3. Для чого крилаті вислови у нашому мовленні?
    Змістові питання:
    - Які слова називають крилатими?
    - Звідки приходять в мову крилаті вислови?
    - Де найчастіше використовуються  крилаті слова?
    - Хто найбільше збагатив скарбницю української мови крилатими висловами?
    Стислий опис:
    Під час цього проекту учні повинні дослідити крилаті вислови української мови. Проект спрямований на розвиток самостійності та пошукової роботи дітей.  Учні мають з'ясувати, які слова називаються крилатими, їхнє значення у мові, визначити основні джерела походження, сферу їх найбільшого поширення. Діти вчаться самостійно шукати відповіді на ключове та тематичні питання, користуючись літературою. У процесі розробки проекту учні створюють публікацію, презентацію, потім демонструюють свій проект батькам, школярам.
    Кінцевий продукт:
    Учні збагачують свої знання ,  складають збірку найбільш вживаних виразів.
    Навчальні предмети:
    Українська мова, українська література, світова література, інформатика
    Навчальна тема проекту:
    Українська мова: "Крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.»  
    Клас: 10 
    Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
    1-й етап:
    • Зацікавити учнів проблемою «Які крила мають слова».
    • Сформувати внутрішню мотивацію щодо вивчення теми «Крилаті вислови української мови».
    • Виробити навички рольової поведінки та розподіляти між собою завдання.
    2-й етап:
    • Розвинути комунікативні навички.
    • Формування первинних навичок збору даних методом опитування та обробки зібраних даних.
    • Розвиток вміння робити висновки.
    3-й етап:
    • Удосконалення навичок роботи   за ключовими словами.
    • Вчаться встановлювати порядок, класифікувати, критикувати, добирати  крилаті вислови.
    4-й етап:
    • Формування навичок оцінювання достовірності зібраних даних. 
    • Розвивають навички мислення: аналіз та оцінювання за критеріями.

    5-й етап:
    • Розвиток розумових дій, а саме вміння робити висновки.
    • Навчитися планувати презентацію і готувати до неї потрібні матеріали (підбирати текст, малюнки тощо).
    6-й етап:
    • Удосконалення умінь та навичок створення мультимедійної презентації.
    • Розвиток вмінь коротко і ясно висловлювати свої думки, структурувати тестову інформацію, підбирати яскраві та цікаві малюнки до тексту.
    • Розвиток вмінь аргументувати та доводити свою думку.
    • Розвиток навичок публічного виступу.
    • Вчаться сумісної роботи: розподілу обов’язків, відповідальності за свої дії, взаємоповаги та взаємодопомоги. 
    Діяльність учнів:
    Учні ознайомлюються з учительською презентацією, що містить ключові питання проекту, запрошення до роботи в проекті.
    1-й етап: Презентація вчителем проекту. Учні переглядають презентацію проекту та обговорюють поставлену проблему. Знайомляться з критеріями виконання своїх робіт. Об’єднуються у пари   за уподобанням та плануванням дослідження.
    2-й етап: Проведення опитування серед однолітків за запропонованою вчителем схемою. Визначення рівня знань відомих висловів української мови. Кожна  пара досліджує різні джерела виникнення крилатих слів. Створюються спільні документи з редагуванням, презентації з проміжними висновками по тому чи іншому напрямку дослідження. Учасники роблять висновки.   
    3-й етап:  Вивчення літератури  , що запропонував вчитель, та пошук інших ресурсів із заданої теми.
    4-й етап: Аналіз та оцінювання  літератури та методичних матеріалів з найбільш достовірною інформацію.
    5-й етап: Підведення підсумків роботи та підготовка до презентації результатів.
    6-й етап: Створення мультимедійної презентації.
    Підсумковий продукт проекту демонструється під час захисту проекту та коментується учнями.
    Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
    5 тижнів
    Оцінювання знань та вмінь учнів:
    Вхідні знання та навички учнів:
    1.Знають як функціонує мережа Інтернет.
    2.Вміють шукати за ключовими словами  матеріал.
    3.Базові знання з використання  комп’ютерної техніки.
    4.Вміють створювати презентації.  
    Приклад продукту проектної діяльності учнів
    Дидактичні матеріали
    Методичні матеріали:

    Ресурс:
    • Друковані матеріали:
    Чинний підручник з рідної мови для 10-го класу
    Коваль А. П. Крилаті вислови в українській літературній мові / А. П. Коваль. – К.: Вища школа, 1975. – 334 с.
    Українські прислів’я, приказки, фразеологічні вирази, крилаті вислови [авт.-упор. А. П. Ярещенко]. – Харків : Фоліо, 2008. – 240 с.
    Сучасна українська літературна мова: Лексика і фразеологія / [за ред. І. К. Білодіда]. – 1973. – 440 с. 


    Крилаті вислови Тараса Григоровича
Шевченка
    В

своїй хаті своя й правда, і сила, і воля (1845).
Нема на світі України, немає другого Дніпра (1845).
Наша дума, наша...

Немає коментарів:

Дописати коментар