2020 - 2021 н.р.
ХІ Міжнародний мовно - літературний конкурс
імені Тараса Шевченка
ІІ місце
Зміст
- 1 Автор навчального проекту
- 2 Творча назва
- 3 Основні питання
- 4 Стислий опис
- 5 Кінцевий продукт
- 6 Навчальні предмети
- 7 Навчальна тема проекту
- 8 Клас
- 9 Навчальні цілі та очікувані результати навчання
- 10.Діяльність учнів
- 11 Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
- 12 Оцінювання знань та вмінь учнів
- 13 Вхідні знання та навички учнів
- 14 Приклад продукту проектної діяльності учнів
- 15 Дидактичні матеріали
- 16 Методичні матеріали
- 17 Ресурс АВТОР НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ ДЕМЧЕНКО ОЛЬГА ВІКТОРІВНА
- ТВОРЧА НАЗВА "ТАЄМНИЦЯ КРИЛАТОГО СЛОВА"
- Основні питання:Ключове питання:Чи мають слова крила?Тематичні питання:1. Чому деякі слова називають крилатими?2. Як утворюються крилаті вислови?3. Для чого крилаті вислови у нашому мовленні?Змістові питання:- Які слова називають крилатими?- Звідки приходять в мову крилаті вислови?- Де найчастіше використовуються крилаті слова?- Хто найбільше збагатив скарбницю української мови крилатими висловами?Стислий опис:Під час цього проекту учні повинні дослідити крилаті вислови української мови. Проект спрямований на розвиток самостійності та пошукової роботи дітей. Учні мають з'ясувати, які слова називаються крилатими, їхнє значення у мові, визначити основні джерела походження, сферу їх найбільшого поширення. Діти вчаться самостійно шукати відповіді на ключове та тематичні питання, користуючись літературою. У процесі розробки проекту учні створюють публікацію, презентацію, потім демонструюють свій проект батькам, школярам.Кінцевий продукт:Учні збагачують свої знання , складають збірку найбільш вживаних виразів.Навчальні предмети:Українська мова, українська література, світова література, інформатикаНавчальна тема проекту:Українська мова: "Крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.»Клас: 10Навчальні цілі та очікувані результати навчання:1-й етап:
- Зацікавити учнів проблемою «Які крила мають слова».
- Сформувати внутрішню мотивацію щодо вивчення теми «Крилаті вислови української мови».
- Виробити навички рольової поведінки та розподіляти між собою завдання.
2-й етап:- Розвинути комунікативні навички.
- Формування первинних навичок збору даних методом опитування та обробки зібраних даних.
- Розвиток вміння робити висновки.
3-й етап:- Удосконалення навичок роботи за ключовими словами.
- Вчаться встановлювати порядок, класифікувати, критикувати, добирати крилаті вислови.
4-й етап:- Формування навичок оцінювання достовірності зібраних даних.
- Розвивають навички мислення: аналіз та оцінювання за критеріями.
5-й етап:- Розвиток розумових дій, а саме вміння робити висновки.
- Навчитися планувати презентацію і готувати до неї потрібні матеріали (підбирати текст, малюнки тощо).
6-й етап:- Удосконалення умінь та навичок створення мультимедійної презентації.
- Розвиток вмінь коротко і ясно висловлювати свої думки, структурувати тестову інформацію, підбирати яскраві та цікаві малюнки до тексту.
- Розвиток вмінь аргументувати та доводити свою думку.
- Розвиток навичок публічного виступу.
- Вчаться сумісної роботи: розподілу обов’язків, відповідальності за свої дії, взаємоповаги та взаємодопомоги.
Діяльність учнів:Учні ознайомлюються з учительською презентацією, що містить ключові питання проекту, запрошення до роботи в проекті.1-й етап: Презентація вчителем проекту. Учні переглядають презентацію проекту та обговорюють поставлену проблему. Знайомляться з критеріями виконання своїх робіт. Об’єднуються у пари за уподобанням та плануванням дослідження.2-й етап: Проведення опитування серед однолітків за запропонованою вчителем схемою. Визначення рівня знань відомих висловів української мови. Кожна пара досліджує різні джерела виникнення крилатих слів. Створюються спільні документи з редагуванням, презентації з проміжними висновками по тому чи іншому напрямку дослідження. Учасники роблять висновки.3-й етап: Вивчення літератури , що запропонував вчитель, та пошук інших ресурсів із заданої теми.4-й етап: Аналіз та оцінювання літератури та методичних матеріалів з найбільш достовірною інформацію.5-й етап: Підведення підсумків роботи та підготовка до презентації результатів.6-й етап: Створення мультимедійної презентації.Підсумковий продукт проекту демонструється під час захисту проекту та коментується учнями.Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:5 тижнівОцінювання знань та вмінь учнів:Вхідні знання та навички учнів:1.Знають як функціонує мережа Інтернет.2.Вміють шукати за ключовими словами матеріал.3.Базові знання з використання комп’ютерної техніки.4.Вміють створювати презентації.Приклад продукту проектної діяльності учнівМетодичні матеріали:
Ресурс:- Друковані матеріали:
Чинний підручник з рідної мови для 10-го класуКоваль А. П. Крилаті вислови в українській літературній мові / А. П. Коваль. – К.: Вища школа, 1975. – 334 с.Українські прислів’я, приказки, фразеологічні вирази, крилаті вислови [авт.-упор. А. П. Ярещенко]. – Харків : Фоліо, 2008. – 240 с.Сучасна українська літературна мова: Лексика і фразеологія / [за ред. І. К. Білодіда]. – 1973. – 440 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар