«Дати людині щастя улюбленої праці – це значить допомогти їй знайти серед безлічі доріг ту, на якій найяскравіше розкриваються індивідуальні творчі сили
і здібності її особистості»
В. Сухомлинський
Науково-методична проблема філії :
“ Формування
ключових компетентностей особистості школяра на основі використання активних
форм навчання і виховання”
Методична робота в нашому навчальному закладі спланована згідно
нормативно-правових освітянських документів, статуту НВК та Програми стратегічного розвитку, з урахуванням змін
та новацій в галузі освіти.
Система науково-методичної роботи спрямована на:
Ø Здійснення методичної роботи як
умови фахового впровадження сучасних освітніх стандартів;
Ø Формування професійно-педагогічної
культури вчителів;
Ø Формування у педагогів позитивної
мотивації до підвищення власної фахової майстерності та інноваційної
діяльності;
Ø Продукування нових ідей і
педагогічних технологій;
Ø Забезпечення педагогічного супроводу
педагогів;
Ø Розвиток творчості та професійної
майстерності педагогів;
Ø Формування самоосвітніх
компетентностей;
Ø Забезпечення методичного
супроводу роботи з обдарованими дітьми;
Ø Забезпечення інструментарію для
здійснення діагностичних та моніторингових досліджень.
У школі створено сприятливі умови для ефективної
науково-методичної роботи, творчих пошуків педагогів.
Запроваджуємо різноманітні форми
методичної роботи:
- індивідуальні (наставництво,
консультування, самоосвіта),
- групові (предметні методичні об’єднання),
- масові (педради, семінари,
семінари-практикуми, педагогічні читання, методично-оперативні наради,
засідання тощо).
Методична робота здійснюється за
напрямками:
- вивчення потреб вчителів у
методичних і психологічних консультаціях;
- робота з молодими вчителями;
- робота методичних об’єднань:
- здійснення моніторингових
досліджень;
- атестація педагогів ;
- реалізація інноваційних проектів;
- участь педагогів у професійних
конкурсах, проектах.
Функції методичної
роботи
1. Організаційно-методична допомога
проведення відкритих уроків, творчих звітів, творчих портретів; конкурсів
професійної майстерності.
2. Інформаційно - аналітична
діяльність :
§ вивчення стану викладання основ наук та результатів навчальної діяльності;
§ визначення термінів проведення діагностичних контрольних робіт і
тестування з різних предметів;
§ підбір діагностичних тестів і контрольних робіт на основі тематичного
планування;
§ проведення педагогічного аудиту з використанням різноманітних форм і
методів;
§ визначення основних напрямків індивідуального супроводу вчителів на основі
аналізу результатів педагогічного аудиту.
3. Консультативно-методична робота:
§ індивідуальна робота з вчителями різної кваліфікації;
§ розробка разом з вчителями тематичного і поурочно планування;
§ робота з удосконалювання сучасних навчально-методичних комплексів;
§ організація позакласної роботи з предметів, проведення олімпіад, наукових
конференцій;
§ участь у педагогічних проектах
4. Забезпечення безперервного
підвищення кваліфікації вчителів:
§ систематизація роботи з проходження вчителями курсів підвищення
кваліфікації;
§ провадження в практику роботи вчителів досягнень сучасної педагогічної
науки,
організація тематичних занять, практикумів, лекцій;
організація тематичних занять, практикумів, лекцій;
§ участь вчителів у конкурсах педагогічних досягнень, оглядах, виставках,
конференціях;
§ активне здійснення зв'язків з районним методичним кабінетом.
5. Атестація вчителів
§ організаційно-методична допомога вчителям, які проходять атестацію;
§ складання індивідуальних планів підготовки до атестації з кожним вчителем;
§ діагностика і експертиза педагогічної діяльності вчителів, що атестуються.
§ діагностика і експертиза педагогічної діяльності вчителів, що атестуються.
Педагогічна ідея – це крила, на яких
підноситься
колективна творчість. Ідея надихає колектив,
і починається найцікавіше й найпотрібніше у шкільному
житті – колективна дослідницька робота.
В.Сухомлинський
Основним гарантом державотворення є високоякісна освіта, а гарантом якості
освіти – високопрофесійний учитель. Існує вислів: „Є хороший вчитель – є
майбутнє у держави”.
Сьогодні
школу не можна уявити собі без згуртованого колективу, дружнього союзу
однодумців. До складу педагогічного колективу входять висококваліфіковані
вчителі, які готові до роботи в сучасних умовах і прагнуть досягати нових
освітніх результатів.
Мета науково – методичної роботи – підтримувати діловий тонус педагогів,
допомагати в подолані труднощів, сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів.
Всі наші вчителі такі
різні, але безмежно закохані у свою справу, цінують прекрасне, прагнуть
досконалості. А найголовніше – вони люблять своїх учнів, адже школа через
учителя вчить дитину жити у світі прекрасного, щоб краса світу творила красу в
самій людині і навпаки. В цьому процесі немає головного і другорядного, як
немає головної пелюстки серед багатьох пелюсток, що створюють красу квітки. Тут
усе головне – і урок, і взаємини між учителем і учнем, і позаурочна діяльність.
роботи над єдиною науково - методичною проблемою
Основним призначенням програми є надання необхідної
допомоги педагогічним працівникам школи в професійному розвиткові, основним
показником якого є професійна компетентність.
Концепція програми
Концепція програми ґрунтується на положенні про спеціальні
вміння педагогів , котрі забезпечують компетентнісний підхід у навчанні та
вихованні школярів.
Структура
спеціальних умінь професійної компетентності творчого вчителя
Когнітивно – моделювальні
вміння
|
Конструктивно – моделювальні
вміння
|
1. Використовувати педагогічні ідеї та методичні
рекомендації в практичній діяльності.
|
1. Виділити в інформації суттєве, головне.
|
2. Навчати учнів застосовувати теоретичні знання на
практиці.
|
2. Систематизувати навчальний матеріал.
|
3. Аналізувати педагогічну ситуацію відповідно до вибору ефективних
засобів впливу на учнів.
|
3. Залучати , крім навчальних посібників , додаткові
джерела .
|
4. Бачити слабкі і сильні сторони (власній роботі та
роботі школярів), спиратися на сильні.
|
4. Самостійно виготовляти наочні посібники з предмета.
|
5. Передбачати можливі утруднення школярів у процесі
проектування для них завдань.
|
5. Будувати зв’язну розповідь, виявляючи ставлення до
висловлених фактів; залучати додаткову інформацію для обґрунтування;
розкривати матеріал , порівнюючи ; робити висновки ; висловлювати власне
ставлення до фактів, подій, явищ.
|
6. Визначати характер утруднень в оволодінні навчальним
матеріалом і спрямовувати учнів на їх подолання.
|
6. Формулювати запитання стосовно вивчення нового
матеріалу й визначати план пошуку відповідей на них.
|
7. Визначати характер діяльності різних груп учнів під
час опитування.
|
7. Самостійно формулювати пізнавальне завдання і
знаходити способи його вирішення.
|
8. Перебудувати , переконструювати урок відповідно до
ситуації.
|
8. Самостійно формулювати й вирішувати завдання,
пов’язані з практичним застосуванням вивченої інформації.
|
Професійна компетентність творчого вчителя є гармонійним
поєднанням певної сукупності психолого - педагогічних компонентів рівнів
педагогічних здібностей, спеціальних умінь , які забезпечують вирішення проблем
формування особистості компетентного учня на креативному рівні.
Модель професійної компетентності
творчого вчителя
Основні
складники професійної компетентності
|
Якісні
характеристики
|
|
Загальна та духовна культура
|
||
Моральна культура
|
Гуманізм, доброзичливість, розуміння інших, моральні
принципи, єдність слова і діла
|
|
Естетична культура
|
Культура почуттів, естетичні смаки, створення естетичного
середовища
|
|
Загальна та духовна культура
|
Ерудиція в різних сферах культури, культура спілкування,
духовні потреби
|
|
Професійно – педагогічна
компетентність
|
||
Загально – педагогічна , у тому числі методична
компетентність
|
Знання педагогіки як основи професіоналізму, вимог до
методики викладання предмета, уміння визначати та конструювати сучасні
педагогічні проекти
|
|
Фахова компетентність
|
Ерудиція у відповідній галузі науки; знання програмового
матеріалу; наявність необхідних умінь із предмета
|
|
Психологічна компетентність
|
Наявність необхідних знань із загальної, вікової та
педагогічної психології; наявність необхідних умінь
|
|
Дослідницько – творча компетентність
|
Пошук ефективних шляхів педагогічної діяльності;
наявність необхідних умінь та здібностей до творчої діяльності
|
|
Культура праці та професійна етика
|
Раціональний режим діяльності; знання та дотримання вимог
професійної етики
|
|
Загально – професійні вміння та
здібності
|
||
Пізнавальні
|
Утворюють загально інтелектуальну основу професійної
діяльності ( уміння визначати необхідні джерела інформації, працювати з ними
|
|
Конструктивні
|
Дають змогу будувати педагогічні проекти , прогнозувати
їхню результативність
|
|
Комунікативні
|
Забезпечують ефективність педагогічного спілкування
|
|
Організаційні
|
Забезпечують організацію як особистої діяльності, так і
діяльності учнів; здійснюють контроль та оцінку процесу й результатів
|
|
Педагогічна техніка
|
||
Педагогічна техніка
|
Рівень розвитку необхідних професійних умінь та навичок;
рівень їх практичного застосування
|
|
Мета програми :
Створення цілісної системи розвитку професійної
компетентності педагогічних кадрів як умови розвитку особистості компетентного
випускника.
Завдання програми:
- Вивчити наявний рівень розвитку ключових освітніх компетентностей учнів та професійної компетентності педагогічних кадрів за визначеними критеріями й показниками.
- Забезпечити психолого – педагогічні умови формування потреб учнів і вчителів.
- Створити організаційні, навчально – методичні ресурси для забезпечення розвитку ключових компетентностей учнів і професійної компетентності вчителів.
- Упровадити в процес управління школою програму моніторингу розвитку компетентностей суб’єктів освітнього процесу.
Етапи реалізації програми
І етап . Концептуально – організаційний ( 2016 – 2017 н.р.)
ІІ етап. Уходження в
проблему ( 2017 – 2018 н.р. )
ІІІ етап. Реалізація проблеми ( 2018 – 2019 )
ІV етап. Набуття досвіду ( 2019 –
2020 )
V етап.
Узагальнення результатів ( 2020 – 2021 )
Очікуваний результат :
Більш високий порівняно з досягнутим за минулі 5 років
рівень якості освіти за рахунок підвищення ключових компетентностей учасників
освітнього процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар