Науково - методична робота


«Дати людині щастя улюбленої праці – це значить допомогти їй знайти серед безлічі доріг ту, на якій найяскравіше  розкриваються індивідуальні творчі сили
і здібності її особистості»                В. Сухомлинський
Науково-методична проблема філії  :
“ Формування ключових компетентностей особистості школяра на основі використання активних форм навчання і виховання”
Методична робота в нашому навчальному закладі спланована згідно нормативно-правових освітянських документів,  статуту НВК  та Програми стратегічного розвитку,  з урахуванням змін та новацій в галузі освіти.
Система науково-методичної роботи  спрямована на:
Ø  Здійснення методичної роботи як умови фахового впровадження сучасних  освітніх стандартів;
Ø  Формування професійно-педагогічної культури вчителів;
Ø  Формування у педагогів позитивної мотивації до підвищення власної фахової майстерності та інноваційної діяльності;
Ø  Продукування нових ідей і педагогічних технологій;
Ø  Забезпечення педагогічного супроводу педагогів;
Ø  Розвиток творчості та професійної майстерності педагогів;
Ø  Формування самоосвітніх компетентностей;  
Ø  Забезпечення методичного супроводу роботи з обдарованими дітьми;
 Ø  Забезпечення інструментарію для здійснення діагностичних та моніторингових досліджень.
У школі створено сприятливі умови для ефективної науково-методичної роботи, творчих пошуків педагогів.
Запроваджуємо різноманітні форми методичної роботи:
- індивідуальні (наставництво, консультування, самоосвіта), 
- групові (предметні  методичні обєднання), 
- масові (педради, семінари, семінари-практикуми, педагогічні читання, методично-оперативні наради, засідання тощо). 

Методична робота здійснюється за напрямками:
-        вивчення потреб вчителів у методичних і психологічних консультаціях;
-        робота з молодими вчителями;
-        робота методичних  обєднань:
-        здійснення моніторингових досліджень;
-        атестація педагогів ;
-        реалізація інноваційних проектів;
-        участь педагогів у професійних конкурсах, проектах.
Функції методичної роботи
1.      Організаційно-методична допомога проведення відкритих уроків,  творчих звітів, творчих портретів; конкурсів професійної майстерності.
2.      Інформаційно - аналітична діяльність :
§  вивчення стану викладання основ наук та результатів навчальної діяльності;
§   визначення термінів проведення діагностичних контрольних робіт і тестування з різних предметів;
§  підбір діагностичних тестів і контрольних робіт на основі тематичного планування;
§  проведення педагогічного аудиту з використанням різноманітних форм і методів; 
§  визначення основних напрямків індивідуального супроводу вчителів на основі аналізу результатів педагогічного аудиту. 
3.      Консультативно-методична робота:
§  індивідуальна робота з вчителями різної кваліфікації;
§  розробка разом з вчителями тематичного і поурочно планування;
§  робота з удосконалювання сучасних навчально-методичних комплексів;
§  організація позакласної роботи з предметів, проведення олімпіад, наукових конференцій;
§  участь у педагогічних проектах
4.      Забезпечення безперервного підвищення кваліфікації вчителів:
§  систематизація роботи з проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації;
§  провадження в практику роботи вчителів досягнень сучасної педагогічної науки,
організація тематичних занять, практикумів, лекцій;
§  участь вчителів у конкурсах педагогічних досягнень, оглядах, виставках, конференціях;
§  активне здійснення зв'язків з   районним методичним кабінетом.

5.      Атестація вчителів
§  організаційно-методична допомога вчителям, які проходять атестацію;
§  складання індивідуальних планів підготовки до атестації з кожним вчителем;
§  діагностика і експертиза педагогічної діяльності вчителів, що атестуються.
      Педагогічна ідея – це крила, на яких підноситься
колективна творчість. Ідея надихає колектив,
і починається найцікавіше й найпотрібніше у шкільному
житті – колективна дослідницька робота.
                                                                               В.Сухомлинський
Основним гарантом державотворення є високоякісна освіта, а гарантом якості освіти – високопрофесійний учитель.   Існує вислів: Є хороший вчитель – є майбутнє у держави”. 
 Сьогодні школу не можна уявити собі без згуртованого колективу, дружнього союзу однодумців. До складу педагогічного колективу входять висококваліфіковані вчителі, які готові до роботи в сучасних умовах і прагнуть досягати нових освітніх результатів.  
    
   Мета науково – методичної роботи – підтримувати діловий тонус педагогів, допомагати в подолані труднощів, сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів.
Всі наші вчителі такі різні, але безмежно закохані у свою справу, цінують прекрасне, прагнуть досконалості. А найголовніше – вони люблять своїх учнів, адже школа через учителя вчить дитину жити у світі прекрасного, щоб краса світу творила красу в самій людині і навпаки. В цьому процесі немає головного і другорядного, як немає головної пелюстки серед багатьох пелюсток, що створюють красу квітки. Тут усе головне – і урок, і взаємини між учителем і учнем, і позаурочна діяльність.

                                          Програма
 роботи над єдиною науково - методичною проблемою

Основним призначенням програми є надання необхідної допомоги педагогічним працівникам школи в професійному розвиткові, основним показником якого є професійна компетентність.

                                              Концепція програми

Концепція програми ґрунтується на положенні про спеціальні вміння педагогів , котрі забезпечують компетентнісний підхід у навчанні та вихованні школярів.

Структура спеціальних умінь професійної компетентності творчого вчителя
Когнітивно – моделювальні вміння
Конструктивно – моделювальні вміння
1. Використовувати педагогічні ідеї та методичні рекомендації в практичній діяльності.
1. Виділити в інформації суттєве, головне.
2. Навчати учнів застосовувати теоретичні знання на практиці.
2. Систематизувати навчальний матеріал.
3. Аналізувати педагогічну ситуацію відповідно до вибору ефективних засобів впливу на учнів.
3. Залучати , крім навчальних посібників , додаткові джерела .
4. Бачити слабкі і сильні сторони (власній роботі та роботі школярів), спиратися на сильні.
4. Самостійно виготовляти наочні посібники з предмета.
5. Передбачати можливі утруднення школярів у процесі проектування для них завдань.
5. Будувати зв’язну розповідь, виявляючи ставлення до висловлених фактів; залучати додаткову інформацію для обґрунтування; розкривати матеріал , порівнюючи ; робити висновки ; висловлювати власне ставлення до фактів, подій, явищ.
6. Визначати характер утруднень в оволодінні навчальним матеріалом і спрямовувати учнів на їх подолання.
6. Формулювати запитання стосовно вивчення нового матеріалу й визначати план пошуку відповідей на них.
7. Визначати характер діяльності різних груп учнів під час опитування.
7. Самостійно формулювати пізнавальне завдання і знаходити способи його вирішення.
8. Перебудувати , переконструювати урок відповідно до ситуації.
8. Самостійно формулювати й вирішувати завдання, пов’язані з практичним застосуванням вивченої інформації.



Професійна компетентність творчого вчителя є гармонійним поєднанням певної сукупності психолого - педагогічних компонентів рівнів педагогічних здібностей, спеціальних умінь , які забезпечують вирішення проблем формування особистості компетентного учня на креативному рівні.

                       Модель професійної компетентності творчого вчителя


Основні складники професійної  компетентності
Якісні характеристики
Загальна та духовна культура
Моральна культура
Гуманізм, доброзичливість, розуміння інших, моральні принципи, єдність слова і діла
Естетична культура
Культура почуттів, естетичні смаки, створення естетичного середовища
Загальна та духовна культура
Ерудиція в різних сферах культури, культура спілкування, духовні потреби
Професійно – педагогічна компетентність
Загально – педагогічна , у тому числі методична компетентність
Знання педагогіки як основи професіоналізму, вимог до методики викладання предмета, уміння визначати та конструювати сучасні педагогічні проекти
Фахова компетентність
Ерудиція у відповідній галузі науки; знання програмового матеріалу; наявність необхідних умінь із предмета
Психологічна компетентність
Наявність необхідних знань із загальної, вікової та педагогічної психології; наявність необхідних умінь
Дослідницько – творча компетентність
Пошук ефективних шляхів педагогічної діяльності; наявність необхідних умінь та здібностей до творчої діяльності
Культура праці та професійна етика
Раціональний режим діяльності; знання та дотримання вимог професійної етики
Загально – професійні вміння та здібності
Пізнавальні
Утворюють загально інтелектуальну основу професійної діяльності ( уміння визначати необхідні джерела інформації, працювати з ними
Конструктивні
Дають змогу будувати педагогічні проекти , прогнозувати їхню результативність
Комунікативні
Забезпечують ефективність педагогічного спілкування
Організаційні
Забезпечують організацію як особистої діяльності, так і діяльності учнів; здійснюють контроль та оцінку процесу й результатів
Педагогічна техніка
Педагогічна техніка
Рівень розвитку необхідних професійних умінь та навичок; рівень їх практичного застосування


Мета програми :
Створення цілісної системи розвитку професійної компетентності педагогічних кадрів як умови розвитку особистості компетентного випускника.
Завдання програми:
  1. Вивчити наявний рівень розвитку ключових освітніх компетентностей учнів та професійної компетентності педагогічних кадрів за визначеними   критеріями й показниками.
  2. Забезпечити психолого – педагогічні умови формування потреб учнів і вчителів.
  3. Створити організаційні, навчально – методичні ресурси для забезпечення розвитку ключових компетентностей учнів і професійної компетентності вчителів.
  4. Упровадити в процес управління школою програму моніторингу розвитку компетентностей суб’єктів освітнього процесу.
Етапи реалізації програми
І етап . Концептуально – організаційний ( 2016 – 2017 н.р.)
ІІ етап.  Уходження в проблему ( 2017 – 2018 н.р. )
ІІІ етап. Реалізація проблеми ( 2018 – 2019 )
ІV етап. Набуття досвіду ( 2019 – 2020 )
V етап.   Узагальнення результатів ( 2020 – 2021 )
Очікуваний результат :
Більш високий порівняно з досягнутим за минулі 5 років рівень якості освіти за рахунок підвищення ключових компетентностей учасників освітнього процесу.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар