Картка №1
Переписати, вставляючи пропущені букви. Пояснити вживання розділових знаків. Визначити, якою частиною мови є кожне зі слів.
Ми повинні дбати про зб..гачення нашої лексики, не л..ше заглядаюч.. в словники, а пр..слухаюч..сь до народу. (М. Рильський.) Куди і з чим, в яку ми йдемо еру, чи гордість роду нашого ж..ва, коли бруднять озон..у атмосферу г..дотні, чорні викиди-слова? (В. Гей.)
|
Картка №2
Переписати, вставляючи пропущені букви. У кожному з речень назвати частини мови — самостійні та службові.
Осінь глибокая знов
серцю в..сною здалась. (М. Рильський.) Блак..тна осінь сяє в бер..гах, і пом..дори
спіють, як пожари; буй-тури вітру мчат..ся на лугах, рогами заплітаючись в хмари. (А. Малишко.) Л..ше
з-над хмар часом пр..лине прощання з
літом журавлине. (П. Тичина.)
Любо зустрітися з осін..ю в
лузі. (М. Сигнаївський.) Осін.ій
холодок над спраглою землею шатро гаптоване ш. .роко розіп'яв. (М. Рильський.)
|
Картка №3
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення), пояснити їх вживання. Підкреслити звороти. Вказати дієслова та їх
особливі форми.
Ліс, покритий краплями блискучими,
сміється. Над сріблом води лісової знімаючись, щиглик дзвенів. І світ стрепенувся, мов
збуджений птах. Виводок качиний полощеться, забравшись у гущак. О! Дивися!
Крижні, в повітрі блиснувши разком перловим, на озерце спустились польове!
(З творів-М.
Рильського.)
|
Картка №4
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення), пояснити їх вживання. Вказати дієслова та їх особливі форми. Підкреслити дієприкметникові та дієприслівникові звороти, пояснити розділові знаки при них.
Голубіє з..мля, оповита прозорим серпанком. (О. Ольжич.) І сонячна злива золотить колоссям усіяну твердь. (В. Марсюк.) Повіяв легкий вітерець, струшуючи
з листу неопалі краплі. (Панас Мирний.) Гори сплять, повиті млою. (Олександр Олесь.) Сяйвом зір залиті сплять лани кругом. (В.
Сосюра.) Щербатий місяць сяє у зеніті, сльозаві хмари беручи на глум. (Н. Петренко.)
|
КАРТКА 1
Переписати, вставляючи пропущені букви. У кожному з речень підкреслити граматичну основу, вказати присудки прості й складені.
Там виплив я у море юних літ. Там бачив я г..рячий труд і піт. Там першу радість і страждання перше довірливо навчився я пр..ймать. (М. Рильський.) З орлами я не думаю, дружити. Та я опрусь гниючому болоту. (І. Франка.) Зараз я спішу життя вітати. (М.'Федунець.)
Я хочу жити просто, без пр..крас. (Л. Забашта.)
|
КАРТКА 2
Переписати, вставляючи пропущені букви, У кожному з речень підкреслити граматичну основу, вказати присудки прості й складені.
Не зб..рається бандура пом..рати, їй ніякі примхи моди не страшні. Понад усі скорботи світові л..ше у рідній пісні ми
ж..ві. (ТІ. Перебийте.) Минулося старе кобзарювання. Але нудне без
пісні існування. Сліпці із нею зрячими були. Без неї зрячі — т..мнота
остання. (Д. Пав-личко.)
|
КАРТКА 4
Переписати речення, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення).Обґрунтувати вживання тире.
Поезія — це солов'їне соло. Поезія — це вічне, віще слово. (А. Григоренко.) Поезія — меди на скибці буднів. (В. Моруга.) Поета діти — віршів сторінки. (Л.
Забаш-та.) Слово — брила, слово —
крила, диво. (Д. Білоус.) У поета душа —
павутина. (А. Гризун.) Тіло моє — лиш одежа слова. (А.
Малишко.)Якщо ти юний, все на світі — гра, на серце тіні
не кладе жура. (ТІ. Славейков.)
|
КАРТКА 5
Переписати речення, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Пояснити вживання тире.
Зорі — очі в..сняної ночі! Зорі — темряви погляди ясні! Ви щасливі, пр..чистії зорі, ваші пром..ні —ваша розмова. (Леся Українка.) Ніч — мрійна втома днини. День — вгору
сходи смілі. (Л. Стафф.)Ми — автори свого добра і
зла. (Хосе Марші.) Моя доля — віт..р серед поля. (І. Франко.) І
в ворога учит..ся — добра штука. (Б. Грінченко.) Захотіти — досягти. (Олександр Олесь.)
|
КАРТКА 6
Переписати речення, підкреслити в кожному члени речення. Вказати узгоджені й неузгоджені означення.
Шопена вальс... Ну хто не грав його і хто не слухав? (М. Рильський.) Заговорив шопенівський ноктюрн. (Л. Костенко.) Такий був ласкавий чужинець з
русявим чубом! (Л. Костенко.) Сутулий чоловік з мішками
під очима повільно опустивсь з риштовань, як з рамен. (Б. Олійник.) І дівчина у синій хустині
усміхнулась мені крадькома. (В. Сосюра.) Прийшов купець, з
червоними очима. (Д. Павличко.)
|
КАРТКА 7
Переписати речення, підкреслити в кожному члени речення. Вказати узгоджені й неузгоджені означення.
Назустріч ішли
козацькі байдаки з однією щоглою. (3. Тулуб.) Собор Мазепин сяє, біліє. Батька Богдана могила мріє. (Т. Шевченко.) Тут виросли сини палкі Хмельницького й Мазепи. (І.
Ірлявський.) Вітає Дніпро вас , калиновим словом
Тараса. (ТІ. Перебийніс.)
|
КАРТКА 1
Переписати. У кожному з речень
підкреслити граматичну основу. З'ясувати вид односкладних речень.
Світає. Тане морок в небосхилі. Світає. Тане сутінь на землі. (М.
Сингаївський.) Так спокійно і прозоро в синім парку над Дніпром.
(В. Сосюра.) І забажалось тоді мені долі, долі пташок тих, пташиної
волі. (Б. Грінченко.) Од згадок так сонячно й крилато. (В. Сосюра.) Заціпило мені од холоднечі. (П. Куліш.) Насіння вітерцем далеко понесло. (Н. Кошара.)
|
КАРТКА 2
Переписати, вставляючи пропущені букви та знімаючи риску. В кожному з
речень підкреслити граматичну
основу. З'ясувати вид односкладних речень.
Люби ж..ття у боро.ьбі щоденній! (Л. Забашта.) В порожньому житті не/має втіхи. (Б. Грінченко.) Не/ благайте у долі
лиха. (В. Симоненко.) Не/можна зловити вогонь. (П.
Перебийте.) З Тарасом нам в..сти не раз ро..мову,
напам'ять вчить могутній вірш його. Візьми свої тр..воги і йди вп..ред напер..кір біді. (Л. Забашта.)
|
КАРТКА 1
Переписати,
розставляючи розділові знаки. Обґрунтувати вживання і невживання тире.
Прочитати речення, правильно їх інтонуючи.
А зорям — трильйони літ. (Л. Віценя.) Над Хрещатиком — тиші оливкова віть. (Б. Олійник.) Од каштанів тіні. (В. Сосюра.) Вгорі — ліси сріблясто-сині, внизу — розлив молочних нив. (М. Бажан.) Тумани линуть вгору, вгору, а хмари — вниз. (П. Тичина.) Море суворе — до самого горизонту. Небо суворе — до самого сірого моря. (Ю. Каплан.) В долині персики цвітуть, а в горах
знову сніг. (М. Рильський.) В листопадовім полум'ї —
мости. (Р. Лубківський.)
|
КАРТКА 2
Переписати
речення в такій послідовності: 1) неповні речення; 2) речення з опущеним
дієсловом-зв'язкою в іменному складеному присудку. Обґрунтувати вживання тире.
У землі хліб — за сімома трудами, сімома потами. Слюсар — холодний коваль. У кожному ділі — свої майстри. Від насіння — плід, від плоду — насіння. З великого димаря —
мало диму. Риба в ріці — ще не в руці. Коневі роса — краща
вівса. Зелене жати — нічого не мати. По гіркім труді
— солодкий обід. Трударю — пампушечки, а ледарю —
соснові шишки.
(Нар. творч.)
|
КАРТКА 1
Подані речення записати в такій послідовності: односкладні речення; неповні речення. Пояснити відмінність між реченнями
односкладними й неповними.
Роботи — до сьомої суботи. У всякого своя турбота і своя робота. Ведмедя ловлять не гусей пасти.У жирної вівці — одна дорога. Від курки — яйце, від яйця — курка. Втикаючи голку,
шила не виймають.У ледаря Федорки прекрасні
відговорки. Поставили козла город стерегти. Часом і кусень —
за добрий шмат. Вір баченому, а не почутому.
(Нар. творч.)
|
КАРТКА 2
Переписати,
розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення
без їх вилучення). Обґрунтувати вживання тире.
У кожного часу — свої пісні. У Хоролі — всього доволі. Птах — у повітрі, риба — у воді, а людина — у труді. У лісі дуб
— карбованець, а в столиці — по карбованцю
спиця. Соха — не плуг, тачка — не машина, п'яниця — не людина. Чухайся віл з волом, кінь — з конем, а свиня — в тин, бо нема з ким.
(Нар. творч.)
|
КАРТКА З
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Обґрунтувати вживання тире.
А блакить — без меж. (М. Рильський.) За листопадом — снігопад. За
злотопадом — сріблопад. (І. Павлюк.) Позаду
— осінь. На отавах — роси. В холоднім сріблі — туга давніх днів. (А. Шевченко.) Дорога справжня — завжди липі пряма. І тільки до добра — дорога
справжня. (Б. Олійник.) Мені не легше, друже, ніж тобі, та з нами у
дорозі — однодумці. (М. Сингаївський.)
|
КАРТКА 1
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Однорідні члени речення підкреслити.
Воля, освіта,
рівність, братерство збудять ізнов Україну!
(Б. Грінченко.) Все здолаєм, все ми зможем, тьму прокляту переможем! (ТІ. Тичина.) Станьмо
вкупі за Вкраїну, биймось, биймось
до загину! (Б. Грінченко.) Так доки будем людом ми безгласним,
перед чужинцем гнутись і німіти, ні
поринать, ні плавати не вміти? (ТІ. Тичина.) А Бог же вчить терпіти не ярмо, а липі одвічні
труднощі дороги. (В.
Герасимчук.)
|
КАРТКА 2
Переписати,
вставляючи пропущені букви і розставляючи розділові знаки (подаємо речення
без їх вилучення). Однорідні члени речення підкреслити.
У майбуття ростуть д..рева й люди. (В. Коротич.) Сплять ліси, поля, кр..ниці, шепіт ручая. (А. Малишко.) Дорога то збігала на гору, то стрімко спадала вниз, пірнала під віття, слалась чер..з гребельки. (Ю. Мушкетик.) Свіжа
зел..нь розгойдалась, ро..тулялась, попл..ла. Все ож..ває, міниться, тр..мтить, бруньками пружно тягнеться в блакить. (А. Малишко.) У цвіту яблуневім х..тались сади після бур, після гроз, після років біди. (В. Сосюра.)
|
КАРТКА З
Переписати,
підкреслити однорідні члени речення. У першому реченні підкреслити всі члени
речення.
І кличе мене батькова хатина на синь, на роси, на вишневий цвіт. (О. Довгий.) Над селом, над полем, над борами райдуга біжить, яке зайченя. (М. Сингаївський.) По воді стрімку кардіограму пишуть щуки, жаби й окунці. (М. Гурець.) На тиху ніч, на вечір золотий у синє небо висипали зорі. (О. Довгий.) І переходить надвечір'я у вечір, в
північ, в ніч глуху. (Л. Дмитерко.) Маска ховає обличчя, але не ховає очей. (І. Павлюк.)
|
КАРТКА 1
Переписати, вставляючи пропущені букви та розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Однорідні члени речення підкреслити.
Свіча бр..ніла, хлипала, згасала. Із-під копірки ночі дні бр..ли. (Б. Чіп.) Зашуміли вітри в передгроззі, загули, загучали в баси. (М. Сингаївський.) А клен ро..рісся буйно, куч..ряво і не жаліє листя для вітрів. (Р. Лубків-ський.) Сніг
падав бе..шелес..но й рівно. (М. Рильський.) І бесіда добра, і мова дзвінка бр..нітиме радісно біля хати. (Р. Лубісівський.) В ліси відьомські побр..ду, квіт
папороті віднайду. (А. Григоренко.)
|
КАРТКА 2
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо
речення без їх вилучення). У першому реченні підкреслити всі члени речення.
Ріка мелодій грала, клекотіла. Заніміли, поникли,погасли ліси, і людські, і пташині мовчать голоси. Як гостро свистить гострокрила, примхлива, одважна, бездумна, безумна ластівка!
(З творів М. Рильського.)
|
КАРТКА З
Переписати,
розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Пояснити
вживання розділових знаків.
Сонце ласкаве не спить, не вгава, землю травою потроху вкрива. (Б. Грінченко.) Цвіт садів облетів, та не в'яне в піснях. (В. Сосюра.) Набачився ланів зелених, золотих, набачився, надихався, напився. (Олександр Олесь.) На лугах уже трави сонцем, соками, вітром налиті. (М. Сингаївський.)
|
КАРТКА 1
Переписати, визначити слова, граматично не пов'язані з реченням. Пояснити вживання розділових знаків.
Мамо, про що ти мовчиш? (П. Перебийте.) Через дітей не раз, бува, болить і серце й голова. (Олександр Олесь.) Людино!
Яка ти глибока, людино! Всі таємниці Всесвіту, схоже, в
твоїй таїні. (М. Самійленко.)Я залюбки скидаю
капелюх перед твоєю мудрістю, Людино. (Д. Луценко.) Здається, все б у пісню перелив. (Б. Грінченко.) Я не з вами, обережні, я півнеба розсотав. (П.
Перебийніс.) В далекім, о браття
кохані, од мене ви краї, та душу свою я із вашими щиро єднаю. (Б.
Грінченко.)
|
КАРТКА 2
Переписати, визначити слова, граматично не пов'язані з реченням. Пояснити вживання розділових знаків. В останньому реченні підкреслити члени речення.
Сьогодні, певне, буде гарний день. (В. Моруга.) Справді, наче легше грудям. (Олександр Олесь.) А може, спомин — це
далекий вирій? (Л. Костенко.) Щастя, здавалось, злетіло на землю. (Олександр Олесь.) А заноси молодечі вже чинить нам не до речі. (Б. Олійник.) В кімнаті — Катя. Отже, сміх і гомін. (М. Доленго.) Цвіте роса, можливо, вже остання. (В. Моруга.) Забери свої марення, темряво! (Л. Віценя.) Бридка примаро, швидше нас покинь! (М. Доленго.) Гей, розлетись, думок почварних зграя! (Д. Павличко.)
|
КАРТКА З
Переписати, вставляючи пропущені букви. Пояснити вживання розділових знаків.
Попер..ду прослалось в..рсти чотири, а можливо, п'ять. (Л. Дмитерко.) А це ж далеко, верст, мабу..ь, із п'ять. (Л. Костенко.) Виявля..т..ся, ще можу я радіть, радіть, радіти! (М. Рильський.) Якби мій дід у плахту вбрався, то, мабуть, бабою б назвався. (Л. Боровиковський.) В дідовій хаті і я, нівроку, ріс, як дубок, на
людську мороку. (А. Малишко.) Виявилось, можна з
меншими втратами дійти до мети. (М. Доленго.)
|
КАРТКА 2
Переписати, вставляючи пропущені букви й розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Підкреслити відокремлені члени
речення.
Чорна ніч, столітня і зловісна, не спл..ве, не принесе біди. (А. Малишко.) Осяяні місяцем гори бл..щать, осріблені місяцем сосни шумлять. (Олександр Олесь.) В ніч таку, морозяну і строгу, в небі зорі — наче вим..ті, нові... (П. Тичина.) В блакиті у сяйво повиті, горять
недосяжні зорі в безкрайньому вічності морі. (Б. Грінченко.)
Нижче позв..сали до нас лісові зорі, юні, бл..скучі,
великі, як д..тячі очі. (С. Васильченко.) Зорив у
в..шині місяць, блідий, холодний, немов висічений з криги; навколо
нього мер..хтіли зірки. В..ликі, бл..скучі, вони були
схожі на жарини, ро..сипані від жар..ва в усі боки. (Ю.
Мушкетик.)
|
КАРТКА З
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх
вилучення). Підкреслити відокремлені члени речення. Вказати
речення зі звертанням.
Радуюсь вам, молоді, тонкоброві, наче з бронзи відлиті, дзвінкі у розмові. Радуюсь очам, налитим блакитом, радуюсь усмішкам, палким і відкритим. (А. Малишко.) Нам, молодим, чужа була утома. (В.Сосюра.) Росте
дочка, смаглява і кирпата. (П. Перебийте.) У
надвечір'я вийшла, наче з пісні, дівчинка, наївна і проста. (М.
Сингаївський.)
|
КАРТКА 1
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без
їх вилучення). В останньому реченні підкреслити всі члени
речення. Пояснити написання виділених слів.
Є квіти, схожі вдачею на листя. (П. Перебийте.) Листочок кожен падає у душу і їй, сумній, наказує : «Боли!» (П. Скунць.) Ні, квітка скошена удруге ніколи вже не розцвіте. (Олександр Олесь.) Он мальви, повні барв, коло вікна зібралися в привабливих кофтинах. (Д. Луценко.) Взялися медом золоті лелітки,
дощем умиті, чисті і ясні. (А. Малишко.) І пушком
ромашки запорошена золотаво стежечка цвіла. (П. Перебийте.) Лежить дорога, золотом прошита. (Л. Костенко.)
|
КАРТКА 2
Переписати, розставляючи пропущені
розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). В останньому реченні
підкреслити члени речення.
Братайтеся з нами, з нами, козаками, згадайте Богдана, старого гетьмана. (Т. Шевченко.) Народила мене на світ українка — полтавська мати. (Д. Луценко.) На мить притихла пісня
солов'їна, в Дніпро скотилась гаснуча зоря. І
все це разом зветься Україна — на всіх одна і в кожного своя! (О. Лукашенко.) Шевченко йде —
вогонь, людина, буря — і дивиться в
столітню далеч. (Б.І.Антонич.)
|
КАРТКА З
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Пояснити написання виділених слів.
І знову місяць — сторож ночі — запалить свічі в небесах. (О. Гузій.) Місяць — пастух на горі —спинивсь, диво йому предивне
в палахкотючості кольорів. (М. Самійленко.) Місяць плив по чистому
небу — великий срібний сазан у погідному озері. (Є.
Гуцало.) Хмари квітнуть — темно-синій гай —
срібною, веселою грозою. (М.Доленго.) На струнах вічності перебираю я, одинокая верба. (П.Тичина.)
Про щось журливе чуло мовить намагається трава — тендітні,
ніжні, зелененькі струнки.(А. Казка.)
|
КАРТКА1
Переписати,
розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення).
Пояснити вживання розділових знаків, відокремлені члени речення підкреслити.
Час, моя пісне, у світ погуляти, розправити крильця, пошарпані горем! (Леся Українка). Лунає та пісня — ] барвиста й жива, така старовинна й нечувана зроду. 1 (М.Доленго.) Нам
личить правда, сказана у вічі. А ви- ] слухана правда личить
вдвічі! (В. Герасимчук.) Дивись 1 не на свічки, погаслі
з холодини, а на думки й діла людини. (О. Туманян.) О
юність, юність, молода, барвиста, і напоєна мільйонами
сонців! Як я люблю твій водоспадний спів! (Л. Забашта.)
|
КАРТКА1
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Відокремлені члени речення підкреслити. Прочитати речення, правильно їх інтонуючи.
Рятуючись від дощу, сховався в озеро. З'ївши калач, вертаєшся до хліба. Кривою дорогою йдучи, попереду мало бачиш. Не замочивши рук, обличчя не вмиєш. Зліпив дірку до
бублика дядя, на себе дивлячись. Спотикаючись, вчаться ноги
вище піднімати. Наґаздував, як кішка, за плугом
ходячи.
(Нар. творч.)
|
КАРТКА 2
Переписати, вставляючи пропущені букви. Пояснити вживання розділових знаків. Прочитати речення, правильно їх інтонуючи.
Л..жав на сіні,
слухаюч..півнів. (М. Доленго.) Тонко видзвонююч. .,
кружляли над хлопцями комарі. (З.Ту: луб.) І, забивці..ся в кутки, пряли пряжу павуки. (В.Симоненко.) Собаки ледь підводили хвости,
ліниво поз..раюч..на мухи. (Б. Олійник.) Ти, вгору
под..вивш..сь, далі йдеш. (М. Доленго.) Смієт..ся баба,
клята скіфська баба, смієт..ся, ухопившись за живіт. (Л.
Костенко.) Іаан старий, надівш..окуляри, провізію з комори видає. (Т І .Куліш).
|
КАРТКА З
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). В останньому реченні підкреслити члени речення.
Вогонь в печі лежав втомившись, тихо дрімаючи жаром. (М. Коцюбинський.) Іде, виграваючи міддю, в серця ударяючи, марш. (М. Бажан.) Коваль пішов, замкнувши кузню. (Олександр Олесь.) Ми на вигоні в цурки грали, партизанили й воювали, вкравши пруття стальні в коваля. (В. Симоненко.)
|
КАРТКА1
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). У першому реченні підкреслити всі члени речення.
Столітні велетні дуби шумлять, дивуючи природу, і ждуть з піснями боротьби. (Олександр Олесь.) Ріс у зеленому
лісі дуб велетенський, високий, віти розкинувши пишно рясно-густі і широкі. На світі бурі ніякі зроду б його не зламали, віти ж, простягтись, од вітру й інші дерева ховали. (Б. Грінченко.) Сплівшись гіллям, стояли столітні дуби та берести. Здавалось, ніби вони, підтримуючи один одного,
зазирають з цікавості в глибину байраку. (Ю.
Мушкетик.)
|
КАРТКА З
Переписати, вставляючи пропущені букви. Підкреслити в реченнях дієприкметникові та дієприслівникові звороти.
Шуміли сосни, розгойдуючи бронзою своєю садки і хмари; і густа трава, напоєна досхочу, до нестями, в..снянками бр..ніла молодими. (А. Малишко.) І, захолонувши у дивній грації, зітхають свіжістю дівочою акації, вітрами обціловані до ніг. (В. Симоненко.) Зв..деться трава, сховавши сліди у тонкі долоні. І, сонцем оббризкана, курява осяде на синьому підвіконні. (Р. Лубківський.) Осіннім спокоєм сповиті, н..бесним кольором облиті, ще пам'ятаючи об літі, сади, занурені у себе, стоять, засуджені на осінь, т..пла ч..каючи і досі. (Г. Фалькович.)
|
КАРТКА 4
Переписати, вставляючи пропущені букви. Пояснити вживання розділових знаків. Підкреслити відокремлені члени речення.
Всі прожиті радощі, всі пробуті муки йдуть, мов тіні тихії, д..ржач..сь за руки. Не мовчи, коли, гордо п..шаюч..сь, велегласно
бр..хня гомонить, коли, горем чужим утішаючись, заздрість,
наче оса та, бр..нить.
(З творів І. Франка.)
|
КАРТКА 5
Переписати, розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх
вилучення). В останньому з речень підкреслити всі члени речення.
Згоряє свічка, світячи в пітьмі. Душа, добром перейнята, страждає! (Хосе Марші.) Багаття гасне, тліючи, поволі. (П. Славейков.) Світив і, світло все віддавши, я, ніби джерело, засох. (О. Туманян.) Життя і смерть минає, тільки мить, згоряючи, ніколи не згорить. (Є. Чаренц.)
|
КАРТКА 1
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення). Визначити пряму мову й слова автора.
Казав одяг: «Пошануй мене між речей, а я шануватиму тебе між людей». Ледар каже: «Зроблю завтра, поспішать не варто». Казав сліпий до глухого: «Слухай, як безрукий голого обдирає». «На вербі — груші, на осиці — кислиці», — брехали старі баби та гарні молодиці. Казав Сенека: «Стій, свиня, далеко».
(Нар. творч.)
|
КАРТКА 2
Переписати, вставляючи пропущені букви і розставляючи розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення).
Сусід до себе кликав кума: «Пр..ходь лиш, брате, на часок!» «Здоровенькі були! — обидві мухи загули, — от добре, що зустрілись з вами... А нуте й ви зб..райтесь з нами!» Схопившись, крикнув Голубок і пов..рнув у рідний свій куток. «Ой, краю мій, мій раю! Тебе я привітаю!» — промовив він, спускаючись у гай.
(З творів Л. Глібова.)
|
КАРТКА З
Переписати, і вставляючи пропущені
букви і розставляючи розділові знаки
(подаємо речення без їх вилучення).
А там настає
час себе спитати: «Чи дочекався в гості щедрих жнив?» Отож
працюй, щоб кожен міг сказати: «Він недарма життя своє
прожив». (Д. Луценко.) «Нехай тебе Бог заступить!» —
як за селом стали, сказав батько... (Т. Шевченко.)
Для світу тимчасових перехожих, для піднебесних
грішників земних існує десять заповідей Божих. Додаймо
одинадцяту до них: «Люби народ свій і свою Вітчизну!» Хіба
вона не гідна десяти? (А. Бортпняк.)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар