Школа молодого вчителя



 Семінар - практикум для молодих вчителів
День перший    "Ведення та оформлення шкільної документації"                                    
а) календарно-тематичне планування;
б) складання плану-конспекту уроку;
в) вимоги до ведення учнівських зошитів;
г) вимоги до ведення учнівських щоденників;
ґ) заповнення особових справ учнів;
д) ведення класного журналу;
е) складання та написання характеристик учнів.
    День другий        
 Навчальний тренінг  "Вимогои до сучасного уроку"
  1.Основні вимоги до організації уроків     
Дидактичні вимоги:
•.визначення освітньої мети;
• здійснення дидактичних принципів навчання;
• обрання найраціональніших методів, прийомів і засобів;
• застосування внутрішніх і міждпредметних зв'язків. 

Виховні вимоги:
постановка виховної мети уроку (розумовий, мо­ральний, трудовий напрям);
• урахування індивідуальних особливостей учня (рівень інтелектуального розвитку, мотивація ставлення до навчання, дії, стимуляційних методів).

Психологічні вимоги:
•   організація   та  здійснення   сприймання, усвідомлення,   запам'ятовування   й   осмислення навчальної інформації;
• розвиток уваги учнів, її концентрація на найскладніших і найвідповідальніших поняттях, прави­лах, законах;
• застосування мнемонічних прийомів (механічного і смислового запам'ятовування знань, тренування вмінь на уроці);
• розумове виховання та самовиховання особистості в процесі навчання.

Гігієнічні вимоги:
• забезпечення чергування методів і прийомів під час уроку, з тим щоб не допускати втоми, розумового перевантаження, особливо у викладанні складної для сприйняття теми;
• дотримання режиму гігієни, аерації повітря в класі;
• стеження за станом здоров'я учнів;
• явка вчителя в абсолютно здоровому стані.

 2.Типологія уроків
 
1. Урок засвоєння нових знань.
2. Урок розвитку навичок і вмінь.
3. Урок застосування знань, навичок, умінь.
4. Урок узагальнення й систематизації знань, нави­чок, умінь.
5. Урок контролю й корекції знань, навичок, умінь.
6. Комбінований урок.

Основні етапи уроку: 
1. Організація початку заняття (1—2 хв — налаштовуємо учнів на урок).
2. Повідомлення теми, мети і завдань (тему написа­но на дошці — обов'язково).
3. Мотивація (де цей матеріал будете застосовувати вжитті).
4. Актуалізація (спираємося на набуті знання).
5. Сприйняття (порівняння, спостереження, пояс­нення, словникова робота, лабораторна, практична ро­боти...).
6. Осмислення (аналіз, синтез, абстрагування...).
7. Узагальнення й систематизація знань (учитель — учні).
8. Підсумок уроку (як минув урок, оцінки, домашнє завдання).
 День третій

Семінар для молодих учителів «Упрова­дження та застосування інноваційних технологій у навчально-виховний процес».
1. Відкриті уроки молодих спеціалістів.
2. Відкриті уроки досвідчених учителів.
3. Години спілкування з учнями:
• «Мої роздуми: навіщо ми ходимо до школи» (6-й кл.);
• «Сонячна країна — казка, кожна мить в ній щось нове!» (5-й кл.);
• «Вчимося розуміти і поважати інших» (10-й кл.).
4. «Круглий стіл» «Новизна в сучасному уроці— ступінь усвідомлення змісту через самостійну роботу учнів».
 Форми навчання:
Пасивна репродуктивний рівень (лекція). Активна бесіда, творчі роботи учнів. Інтерактивна коли працює весь клас. Ця форма здійснюється через навчання в гурті.
Переваги гуртової форми навчання (ГФН)
1. Формування навичок спілкування.
2. Надання допомоги кожному.
3. Висока активність учнівського гурту.
4. Аналіз особистого досвіду кожного члена гурту.
5. Швидка адаптація в нестандартних умовах.
6. Готовність брати на себе відповідальність.
7. Встановлення контактів.
8. Можливість обміну інформацією.
9. Правильний розподіл організації праці.
10. Вміння долати опір.
11. Уміння аналізувати й оцінювати свої дії.
12. Уміння чітко викладати і переконливо доводити свою думку.
13. Бути небагатослівним, але зрозумілим.
 День четвертий
 Творча справа "Педагогічна виставка вчителя - наставника"

1. Плани-конспекти уроків, годин спілкування, ви­ховних заходів.
2. Матеріали самоосвіти.
3. Роздатковий матеріал: картки із різноманітними завданнями з окремих тем, розділів, ілюстрацій, малюн­ки, картини.
4. Дидактичний матеріал: таблиці, карти, гербарій, муляжі, колекції.
5. Зразки кращих учнівських робіт: вірші, оповідання, казки, оригінальні варіанти розв'язків задач, оформлен­ня лабораторних і практичних робіт.
6. Аудіотека і відеотека.

//. Відеопрезентація уроків, виховних заходів або окремих їх фрагментів.

III. Колективне обговорення матеріалів.
 День п'ятий

Ділова гра "Портрет сучасного вчителя"

Девіз: "Серце віддаю дітям"
                                     (В. Сухомлинський).
Портрет учителя

Терпеливий
Творчий
Обізнаний
Комунікабельний
Доброзичливий
Ерудований
Працелюбний


Веселий
Життєрадісний
Самокритичний
З почуттям гумору
Толерантний
Співчутливий

Коментар до гри
На дошці — схема «Портрет учителя» та девіз. Учасники, молоді вчителі по черзі (як у грі «Фан­ти») витягують риси та пояснюють свої розуміння педагогічного змісту цих рис. Досвідчені вчителі допов­нюють їх визначення та коментують.
Наприкінці гри кожен дає висновок, акцентуючи увагу на тому, що нового він дізнався та яких рис йому бракує. Керівник підбиває загальний підсумок.

Немає коментарів:

Дописати коментар