День перший "Ведення та оформлення шкільної документації"
б) складання
плану-конспекту уроку;
в) вимоги до ведення
учнівських зошитів;
г) вимоги до ведення
учнівських щоденників;
ґ) заповнення особових
справ учнів;
д)
ведення класного журналу;
е) складання та написання характеристик учнів.
День другий
Навчальний тренінг "Вимогои до сучасного уроку"
1.Основні вимоги до організації уроків
•.визначення освітньої мети;
• здійснення дидактичних принципів навчання;
• обрання найраціональніших методів, прийомів і
засобів;
• застосування внутрішніх і міждпредметних зв'язків.
Виховні вимоги:
Виховні вимоги:
▪
постановка виховної мети уроку (розумовий, моральний,
трудовий напрям);
• урахування індивідуальних особливостей учня
(рівень інтелектуального розвитку, мотивація ставлення до навчання, дії,
стимуляційних методів).
Психологічні вимоги:
• організація та
здійснення сприймання, усвідомлення,
запам'ятовування й осмислення навчальної інформації;
• розвиток уваги учнів, її концентрація на
найскладніших і найвідповідальніших поняттях, правилах, законах;
• застосування мнемонічних прийомів (механічного і
смислового запам'ятовування знань, тренування вмінь на уроці);
• розумове виховання та самовиховання особистості в
процесі навчання.
Гігієнічні вимоги:
• забезпечення чергування методів і прийомів під час уроку, з тим щоб не допускати втоми, розумового перевантаження, особливо у викладанні складної для сприйняття теми;
• дотримання режиму гігієни, аерації повітря в
класі;
• стеження за станом здоров'я учнів;
• явка вчителя в абсолютно здоровому стані.
2.Типологія уроків
1. Урок засвоєння нових
знань.
2. Урок розвитку навичок і
вмінь.
3. Урок застосування
знань, навичок, умінь.
4. Урок узагальнення й
систематизації знань, навичок, умінь.
5. Урок контролю й
корекції знань, навичок, умінь.
6. Комбінований урок.
Основні етапи уроку:
Основні етапи уроку:
1. Організація початку
заняття (1—2 хв — налаштовуємо учнів на урок).
2. Повідомлення теми, мети і завдань (тему
написано на дошці — обов'язково).
3. Мотивація (де цей матеріал будете
застосовувати вжитті).
4. Актуалізація (спираємося на набуті
знання).
5. Сприйняття (порівняння, спостереження,
пояснення, словникова робота, лабораторна, практична роботи...).
6. Осмислення (аналіз, синтез,
абстрагування...).
7. Узагальнення й систематизація знань
(учитель — учні).
8. Підсумок уроку (як минув урок, оцінки,
домашнє завдання).
День третій
Семінар для молодих учителів «Упровадження та застосування інноваційних технологій у навчально-виховний процес».
1. Відкриті уроки молодих спеціалістів.
2. Відкриті уроки досвідчених учителів.
3. Години спілкування з учнями:
• «Мої роздуми: навіщо ми ходимо до школи» (6-й
кл.);
• «Сонячна країна — казка, кожна мить в ній щось
нове!» (5-й кл.);
• «Вчимося розуміти і поважати інших» (10-й кл.).
4. «Круглий стіл» «Новизна в сучасному уроці—
ступінь усвідомлення змісту через самостійну роботу учнів».
Форми навчання:
Пасивна — репродуктивний рівень (лекція). Активна — бесіда, творчі роботи
учнів. Інтерактивна — коли
працює весь клас. Ця форма здійснюється через навчання в гурті.
Переваги
гуртової форми навчання (ГФН)
1. Формування навичок
спілкування.
2. Надання допомоги
кожному.
3. Висока активність
учнівського гурту.
4. Аналіз особистого
досвіду кожного члена гурту.
5. Швидка адаптація в
нестандартних умовах.
6. Готовність брати на
себе відповідальність.
7. Встановлення контактів.
8. Можливість обміну
інформацією.
9. Правильний розподіл
організації праці.
10. Вміння долати опір.
11. Уміння аналізувати й
оцінювати свої дії.
12. Уміння чітко викладати
і переконливо доводити свою думку.
13. Бути небагатослівним,
але зрозумілим.
День четвертий
Творча справа "Педагогічна виставка вчителя - наставника"
1. Плани-конспекти уроків, годин спілкування, виховних
заходів.
2. Матеріали самоосвіти.
3. Роздатковий матеріал: картки із різноманітними
завданнями з окремих тем, розділів, ілюстрацій, малюнки, картини.
4. Дидактичний матеріал: таблиці, карти, гербарій, муляжі,
колекції.
5. Зразки кращих учнівських робіт: вірші,
оповідання, казки, оригінальні варіанти розв'язків задач, оформлення
лабораторних і практичних робіт.
6. Аудіотека і відеотека.
//. Відеопрезентація
уроків, виховних заходів або окремих їх фрагментів.
III. Колективне
обговорення матеріалів.
День п'ятий
Девіз: "Серце віддаю дітям"
(В. Сухомлинський).
Портрет учителя
Терпеливий
Творчий
Обізнаний
Комунікабельний
Доброзичливий
Ерудований
Працелюбний
|
Веселий
Життєрадісний
Самокритичний
З
почуттям гумору
Толерантний
Співчутливий
|
Коментар до гри
На дошці — схема «Портрет учителя» та девіз.
Учасники, молоді вчителі по черзі (як у грі «Фанти») витягують риси та
пояснюють свої розуміння педагогічного змісту цих рис. Досвідчені вчителі доповнюють
їх визначення та коментують.
Наприкінці гри кожен дає висновок, акцентуючи увагу
на тому, що нового він дізнався та яких рис йому бракує. Керівник підбиває
загальний підсумок.
Немає коментарів:
Дописати коментар