Класному керівнику



                   ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
 
1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з важкими учнями.
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил до­рожнього руху, облік проведеннz інструктажів.
11. Журнал обліку занять з учнями, які навчають вдома (якщо такі учні є).
12. Літопис або фотоальбом класу.

Щоденно:
• з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація
пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
• організація чергування у класі;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.
Щотижня:
• проведення годин класного керівника;
• перевірка щоденників;
• проведення заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з учителями, які працюють у класі;
• зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою).
Щомісяця:
• тестування та анкетування учнів з метою вивчення їх індивідуальних особливостей, аналіз розвитку учнівського колективу;
• складання плану роботи на канікули.
• написання характеристик (за необхідності);
• проведення класних зборів;
• проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
• організація чергування класу у школі;
• відвідування уроків учителів-предметників у своєму класі;
• консультації у шкільного психолога.
• контроль за станом підручників;
• зустріч з батьківським активом;
• відвідування учнів удома.
Два рази на рік:
• оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності та видача їх учням;
• проведення батьківських зборів;
• участь у роботі семінару, методичного об'єднання класних керівників;
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• аналіз плану виховної роботи за попередній навчальний рік та складання плану на наступний рік;
• проведення відкритого виховного заходу;
• оформлення особових справ учнів;
• статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
• робота з підручниками (видача, перевірка, здавання).

 ФУНКЦІЯ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКАМИ З БАТЬКАМИ
Перша  функція
 – ознайомлення  батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує  школа , обумовлена  необхідністю вироблення  однакових  вимог, загальних принципів, визначення  мети і завдань  виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному  вихованні  у навчально-виховному процесі школи.

Друга  функція
 -  психолого-педагогічна  освіта батьків .
Третя функція
 - залучення батьків до спільної з дітьми діяльності :
  •  Участь у всіх формах позаурочної  діяльності ( походи ,екскурсії, вечори, змагання, благоустрій  школи) .
  •  Участь батьків у підготовці загально шкільних традиційних форм роботи
         ( вечори-зустрічі випускників, свята Останнього дзвоника ,
спортивних змагань „Тато, мама , я – спортивна  сім’я”, свято квітів, виставок, тощо )
  •  Участь у профорієнтаційній  роботі  школи : екскурсії на виробництво, зустрічі з цікавими людьми ).
  •  Участь у роботі ради школи , ради профілактики правопорушень.
  •  Надання матеріальної допомоги в класах школи.
 Четверта функція
 – надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень;
П’ята функція
– взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьківськими комітетами школи і класу , шкільними радами.
  
ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД У РОБОТІ З БАТЬКАМИ
            Сімейне виховання — процес досить складний і завжди пов'язаний із суб'єктивними чинниками. Недосвідченість батьків, їхнє намагання спиратися тільки на свій досвід, брак певних педагогічних знань і навичок призводить до серйозних помилок.
  • Ø Ось чому однією з важливих передумов виховання в сім'ї  підвищення педагогічної культури батьків, насамперед систематичною просвітою, яка передбачає комплексний підхід до питань виховання.
  • Ø Дбаючи про ефективну взаємодію з батьками, учитель повинен враховувати важливість таких чинників: запрошення батьків до співробітництва

 ВЗАЄМОДІЯ З БАТЬКАМИ

Часто вчитель вважає, що батьки перебувають в опозиції до нього. Намагаючись запобігти можливим запереченням з їх боку, він починає розмову в директивному тоні замість того, щоб зрозуміти їх почуття, виявивши стриманість, відкритість.
Доброзичливість, відкритість у спілкуванні з батьками — перший крок до співпраці з ними.
 Дотримання позиції рівноправності
 Об'єднання зусиль учителя та сім'ї школяра можливе за взаємного визнання ними рівноправності. Перший крок має зробити вчитель, оскільки до цього його зобов'язує професійний обов'язок.
 Визнання важливості батьків у співпраці
Учитель повинен завжди наголошувати на важливій ролі батьків,  у вихованні та розвитку дитини.
 Вияв любові, захопленості їх дитиною
Психологічний контакт із батьками виникає одразу, як тільки вчитель виявляє розуміння дитини, симпатизує їй, бачить позитивні та негативні риси. Батьки, відчувши доброзичливість учителя, більш охоче спілкуються з ним, налаштовуються на співпрацю.
 Пошук нових форм співпраці
Учитель може запропонувати одному з батьків організувати батьківські збори, разом визначивши їх тематику, структуру тощо. Особливо корисний обмін думками з батьками щодо налагодження взаєморозуміння з дітьми.

Основне завдання роботи з сім'єю — закріплення, розвиток виховного потенціалу сім'ї.
 Культура означає турботу... Високий рівень культури має той педагог, який дотримується вимог і певних неписаних правил...
 1. Не робить того, що засуджує в інших.
 2. Завжди розуміє й відчуває душевний стан іншої людини (колеги, учня, батька).
 3. Знає, що його поведінка впливає на стан душі, здоров'я, настрій іншої людини.
 4. Знає, що вибачення доречне завжди.
 5. Знає, що в розмові, крім лексичного запасу та граматичної структури, головними є тон та інтонація розмови.
 6. Любить свою роботу й удосконалює її.
 7. Щоденно працює над підвищенням свого фахового й методичного рівня.
 8.  Поважає себе та свою справу.
 9. Ставиться до інших з увічливістю, доброзичливо, тактовно, делікатно, уважно, привітно.
 10. Виконує свою місію вчителя на совість.
 11. З розумінням ставиться до чужого горя та чужої радості.
 12. Уміє непомітно допомогти іншому.
 13. Уміє тактовно, делікатно й переконливо вести розмову.

 ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ

•       Залучайте батьків до шкільного життя, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.
 •       Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці.
Дякуйте багато разів за одне й те саме, бажано прилюдно.
 •       Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів — це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше. Завжди щиро (без тіні сарказму) радійте їх появі в класі.
 •       Називайте батьків по іменах та по батькові, не вживайте поширених фраз «мама Петра Іванчука». Інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.
 •       На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов'язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.
 •       Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками.  Окреслюйте проблеми та визначайте потрібну допомогу з боку батьків для її вирішення. Коли батькам пропонують посильну і конкретну модель докладання своїх зусиль, то віддача від них підвищується. Вони частіше звертаються по пораду до вчителя, а той, у свою чергу, має чудову можливість стежити за розвитком дитини в сім'ї.

Немає коментарів:

Дописати коментар